Medlemskap i vår förening

Ordinarie medlemmar

Vem som helst som bor på Åland och antar föreningens syfte kan bli ordinarie medlem i Ålands Postcrossingförening.

Medlemsavgiften för ordinarie medlemmar är 10€ per år. För det första året debiteras även en anslutningsavgift på 10€. Som medlem i föreningen kan du delta i möten och evenemang som föreningen ordnar, träffa nya vykortsintresserade vänner samt ta del av olika medlemsförmåner.

Understödande medlemmar

Vem som helst som vill stöda föreningens syfte och verksamhet kan bli understödande medlem, även personer som bor utanför Åland. Medlemsavgiften för understödande medlemmar är 15€ per år. Som tack för understödet får understödande medlemmar två handskrivna och specialstämplade vykort från föreningen per år.

Medlemsrättigheter och förmåner

Ordinarie medlemmar

• Rätt att delta i föreningens evenemang och möten

• Tale- och rösträtt vid föreningens årsmöten

• 40% rabatt på vykort utgivna av föreningen

• Google Gmail -konto med din egen @postcrossingforening.ax -adress och 30 GB lagringsutrymme för Gmail, Google Drive och Google Photos

• Lokala kampanjerbjudanden

Understödande medlemmar

• Rätt att delta i föreningens evenemang och möten

• Talerätt vid föreningens årsmöten

• 40% rabatt på vykort utgivna av föreningen

• Två vykort avsedda endast för våra understödande medlemmar, postade från förenings postcrossingmötet, med specialfrimärke och specialstämpel

Medlemsavgifter

Ordinarie medlem

202022
  • inkl. 10€ anslutningsavgift för det första året

Understödande medlem

152022

Viktigt att komma ihåg är att:

• Medlemskap löper alltid på kalenderår, dvs från den 1 januari till den 31 december (oavsett när ditt medlemskap börjar).
  • Blir du medlem under den tiden betalar du hela årsavgiften oavsett antal månader som återstår av året.
  • Uppsägning av medlemskap ska ske senast den 1 december annars förlängs det automatiskt med ett år.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss.